24 juli 2009

Det er matmangel i verden.

Jeg lurer på om den meldingen har nådd Bergen...
Her om dagen så serverte jeg en familie fra denne regnværsbyen på vestlandet drikkevarer til buffét, der de forsynte seg heller grådig frekt av. Jeg ble bent frem kvalm over fråtsingen!
Den store familien, som led av sterk overvekt, alle som en, så ut til å forsyne seg i redsel for at matmangelen skulle ramme de allerede der og da, tross at den velfylte buffét stadig ble etterfylt av personalet. Den ene tallerken etter den andre ble nedlesset, pirket i, for så og bli skjøvet til siden. Mens de drev denne "sporten" ved bordet, så disset fettfyldige overarmer og dobbelhaker mens øynene, som i feberglans, febrilsk søkte det som lå på tallerknene. Jeg fjernet de første tallerkner, men etterhvert lot jeg de senere stå ved bordet, til skue for alle som satt i lokalet. Der satt de smellfete menneskene, som så ut til å ha spist maten for 12 mann i lange tider, med mange tallerkner nedlesset av mat de ikke hadde til hensikt å spise.

Dagens ord: Folkeskikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.