08 august 2012

Pressens mørkemenn ser deg på Facebook.

Har du vennelisten din åpen slik at alle dine bekjente kan se hvem din bekjentskapskrets er?
Du har kanskje profilen åpen, så også offentligheten kan se hvem dine venner er?
Det gjør ingen ting, tenker du sikkert, jeg har ingen ting å skjule.
Nei, det har trolig ikke de fleste av oss. Men vær klar over at pressen og andre kan misbruke den informasjonen, med å gå på vennene dine på listen for å søke informasjon om deg, være seg jobbsammenhenger som referansepersoner eller dine politiske samfunnsengasjerte aktiviteter. Pressen med sine enkelte svin av journalister, kjøpt og betalt med pressestøtte fra Arbeiderpartiet, som er villig til å gå over lik for en sak de brenner politisk for, kan gå på deg eller dine venner for å presse opplysninger om deg. Opplysninger de normalt ikke ville gitt. Mange av pressens folk er slu som faen, der den er styrt av AP og venstrevridde krefter.
Jeg har selv opplevd at en journalist har gått på en av mine jobbforbindelser på Facebook, for å forsøke å hente ut opplysninger om meg, som han kunne bruke i en avisreportasje, ikke i god hensikt. Men for å skremme arbeidsgivere fra å ansette slike som meg, som er samfunnsengasjert. Min jobbforbindelse var voksen og ga meg beskjed om det.
Journalister som er ute i ondsinnede ærend for A-pressen gjør at arbeidsgivere blir redde for å ansette samfunnsengasjerte mennesker, for de går på de som bedrift etter uttalelser og omtale, som kan sette bedriftene i vanskelig lys, med en publisitet som ikke er heldig for bedriftene. Som kjent har pressen makt og folk flest tror på det som blir publisert i avisene. Selv om det kan være blank løgn og ord som intervjuobjekter har brukt blir satt i helt annen kontekst enn der de i virkeligheten ble brukt. Pressen vinkler intervju dit de vil det skal slå, og gjerne slå tilbake på den de intervjuer, om det er så at de ikke liker de politiske meningene.
Det er onde krefter i pressens stab, som ikke driver journalistikk. Faglig journalistikk skal bunne i å gjenspeile samfunnet og det som er av betydning for folk. Mange av de driver politikk, og misbruker med kraften i sine stillinger den muligheten de så får til å publisere stort.

Derfor anbefaler jeg alle å skjule vennelistene sine for folk på Facebook. Det for å beskytte deg selv og vennene dine. Ville du normalt opplyse alle og enhver av dine venner, bekjente og hele verden, hvem du kjenner og hvilke kontakter du har, her på denne jorda?
Vær smart og beskytt både deg selv og vennene dine ved å skjule den, er mitt råd, og ringer det en snok av en journalist som verken vil tilkjennegi navnet sitt eller hvilket ærend han ringer, så svar med: INGEN KOMMENTAR.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.