11 august 2009

Når midtlivskrisen rammer!

Sitter og surfer rundt, og ser på ulike menn i aktuell alder i kontaktannonser på ulike nettsteder. Noe som går igjen ofte er menn som omtaler seg som:
”Jeg føler meg langt yngre enn jeg er.”
”Jeg har gutten i meg”, eller ”Jeg er guttete.”
”Jeg føler meg som en 25 åring.”
Det får meg til å undre… De må da ha opplevd fryktelig traumer hva alderen de bærer angår, om de ikke kan vedkjenne seg den alder de har, og være tilfreds med de år de bærer, slik fødselsattesten deres viser! Hva tror de om andre på egen alder, der de selv går rundt og innbiller seg at de er så mye sprekere og mer attraktive enn gjennomsnittet for sin aldersgruppe? Det stemmer sjelden med presentasjonen og bildet de har av seg selv!
Stadig vekk ser en mannfolk som har annonser ute hvor de søker kvinner, helst 10-30 år yngre enn seg selv. Jeg lurer ofte på om disse mannfolk har speil, og har sett seg selv fra flere vinkler! Jeg får lyst å sende de et brev med tips om at det er billige speil å få kjøpt på Ikea!
Man har også kasusen som søker kvinner som er ferdig med tidligere forhold. Det tross at deres egne liv er i fullstendig kaos, gjerne midt i en kranglete separasjon hvor kampen om unger og inventar går hett med hjelp av advokater. Det i verste midtlivskrisen!
Hva søker man, og hva har man å tilby selv? Noen ganger kan det være smart å se litt innover seg selv, speile seg i omverden, for å kunne erkjenne for seg selv hvem man er.

Postkassen renner over av hyppe aldrende menn over 50 år, og de virkelig tror og mener de er attraktivt mannfolkemne for en sprek voksen dame som meg! Jeg må skuffe dere aldrende menn, som har kommet langt lenger i aldringsprosessen enn meg! Deres potens er sviktende og holder ikke tritt i det lange løp med en 43 år gammel kvinnes kjønnsdrifter, langt mindre en 30 årings! Men nå har det vel seg slik at noen er erotiske, mens andre har mer enn nok med å lage barn, også. Så det er nevnt! Huden i normalt forfall, som ligger ”sjarmerende” i folder på hals og kjaker, med brystmuskler som har sunket 10 cm lenger ned på kassa enn de opprinnelig var, det tiltrekker ikke på det ståsted aldringsmessig jeg selv er!
Innse det nå, og send roser til kvinner på egen alder! Det er der dere hører hjemme, det er der dere blir sett som attraktive av kvinner flest.
Mannens overgangsalder kan jaggu være langt verre enn kvinners, hadde de bare innsett det selv!
Og ikke blir de yngre av å trille rundt med andre eller tredjekulls spedbarn midtveis i livet heller! Hvilke voksne kvinner vil ha dere når dere har en baggasje med spedbarn og førskolebarn på slep inn i pensjonisttilværelsen?!
Nei, nå er det livets dessert som venter.. - barnebarn! ;o)

Tips til alle lesende menn i midtlivskrisa: Bruk hode på toppen også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.