10 august 2009

Storberget nok en gang ut i media med vås!

Så står Storberget nok en gang frem på tv og snakker tull og tøys!
På nyhetene i Tv2, mandag 10. august -09. Han påstår at en lov som forbyr tigging er bare tull, og sier vi har lovhjemler mer enn nok, til å stoppe utingen i samfunnet.
Senest i vår, så ringte jeg politiet i Trondheim for å få de til å rykke ut for å få fjernet aggressive tiggere i Nordre gate i Trondheim. Der kom en rumensk liten trinn dame med et pappbeger raslende opp i ansiktet mitt i det jeg skulle gå forbi. Hun ynket seg over hvor fattig hun var og ba meg gi henne penger. "Ta å forsvinn vekk fra meg!" - sa jeg tydelig. Hun kom løpende etter meg og liret utav seg noe som tilsynelatende var utskjelling på rumensk, da både øynene var sorte, ansiktet rødlig av farge mens kjeften freste mot meg. Jeg ringte da politiet og fortalte om episoden. Vakthavende sa da at det var lite de kunne gjøre med det, iom at tigging er lovlig i Norge, men de skulle dra ut for å se.

Så hva sier du Storberget..
Er det du selv som snakker tøys, eller er det dine ansatte i politietaten som har misforstått det lovverk de forvalter, totalt?

Poenget må vel være at vi får opp et lovverk, som er så tydelig at det ikke gir rom for tolkninger, da mennesker opplever slike episoder forskjellig ut fra den "empati" de har med slikt "fantepakk" i samfunnet! Få disse rottene vekk fra gatene snarest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.